|

 ROSES  CATS  TURBOLOTTE  VBHG  BLOGS

Thursday, December 18, 2008


Ja nå tester jeg det å legge inn litt forskjellige bakgrunner. Bruker tiles osv.

Så skal vi se.

Har nå prøvd å lage en stor bakgrunn da. Hmmmm. Men jeg vet ikke om den fortsetter nedover, eller bare legger seg som et bilde. Det er en kode for det. Må bare prøve meg litt fram.






En veldig nyttig side, der jeg har lært masse i dag:
http://www.bloggerbuster.com/2007/10/how-to-use-background-image-for-your.html

http://www.bloggerbuster.com/search/label/Customize%20your%20Blogger%20Template

Her står alt om hvor en legger inn hva osv. Tenk nå begynner det å demre for meg.
En dag må jeg jo se å få laget min egen bakgrunn i photoshop. Har en idè om hva jeg vil ha.

Må lære meg hva Vector er for noe..

Og få linker til å åpne seg i nytt vindu. Men i morgen... nå er det sent.

http://www.bloggerforum.com/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=27301

Joda... fant ut av det!!! Uten å trykke på Utvid Widget knappen, så skroller du nesten helt ned på siden av html koden. Rett under der det står (head) med sånne klammer. Så limer du inn (base target='_blank' /) Jeg må bruke parantestegn, ellers så tror blogger jeg skriver en kode. Men det står glimrende beskrevet i linken over.





7 comments:

Ellen Walnum said...

Takker og bukker, nikker og neier:-) Her var det masse godis som skal testes ut:-)

BRUDEPARET said...

Genialt!
Takk CHarlotte! Nå fikk jeg mange tips som jeg skal teste ut på bloggen!
Har lenge lett etter hvordan få nytt vindu til linker, så nå ble jeg skikkelig glad! :)

Unknown said...

Flottings!! Æ de ikke gøy!

Ellen Walnum said...

Hvordan har du fått til at du har beholdt et hvitt felt i midten? Jeg får mønster over hele, også der jeg skal skrive postene mine......

Unknown said...

Nå finner jeg det ikke igjen, hvor det stod om det.
Men du går bare der som du bestemmer bredden på der du skriver inleggene. Der forandrer du bg.. bakgrunnsfargen til f.eks hvit.
Jeg har lagt på border ca 2 px også.
Skal prøve å finne igjen den siden hvis du ikke finner det.

Unknown said...

Jo nå fant jeg det.
Søk ( ctrl+f ) etter #outer-wrapper {

Så skifter du background:#fffff

eller hvilken farge du måtte ønske.

Jeg har skiftet border også, for å få det litt tydeligere. ca 2pxl

Ellen Walnum said...

Det står ikke noe om background under outer wrapper. Det står bare dette:
#outer-wrapper {
width: 660px;
margin:0 auto;
padding:10px;
text-align:$startSide;
font: $bodyfont;

Så kommer det noe om sidebar wrapper.

Det er minima malen du bruker også?